Wednesday 31 August 2016

Mengidam

Keinginan untuk makan sesuatu.

Biasanya perempuan mengandung pasti dikaitkan dengan masalah mengidam. Ramai yang bertanya teringin nak makan apa. Dengan alasan bayi yang dalam kandungan tu nak makan. Betul ke? Entahlah milapun tak tau.

Ada gak baca buku cerita zaman zaman dulu sang puteri nak makan daging kijang bunting sulung, pelanduk puteh la... Semuanya pelik pelik. Alhamdulillah, syukur pada allah di sepanjang tempoh kehamilan 9 bulan mila tak ada pulak nak makn sesuatu yang pelik. Cuma mila suka buger dan ais cream solero.

Hikhik kesian en suami, biasanya mila akan minta buger tu awal pagi. Tak nak masak kat rumah busuk. So kami akan keluar cari begar kat mana mana je kios buger di Kuala... Itupun bukan selalu adalah dalam 3 kali kot... Bila tak dapat, rasa sedih sangat. Sampai nanhis.. Haha kelakarkan. Tapi bila dapat bukan makan pun buger, nak je lebih.. Huhu..

Tapi ais cream solero mesti ada dalam peti as setiap hari. Pernah suatu hari ais cream tu habis, mila sanggup p kedai jalan kaki semata mata nak beli ais cream solero tu. Tak takut pun jalan dalam
Gelap sedangkan waktu tu dah malam dan rumah ke kedai lebih kurang 1km. Marah suami... Tak sempat tunggu dia solat magrib. Itu ke yang orang kata mengidam. Keinginan yang macam budak buadak.

Mak mila pula apabila hamil dia mesti merokok. Sedangkan jika tak hamil dia tak pernah merokok. Pelik juga tapi itulah kenyataannya. Adakalanya wanita mengandung akan melakukan sesuatu yang dia sendiri tidak pernah mahukannya sebelum ini.😞

En suami perlulah banyak bersabar ye. yang ada dalam kandungan tu anak encik suami juga, karenahnya tak lama cukup 5 bulan oklah dia. inn shaa Allah.

No comments:

Post a Comment